Як всім відомо, в 2015 році практична стрільба визнана офіційним видом спорту (наказ Міністерства молоді та спорту Україні №1198 від 24.04.2015).
Це обумовлює певні права та обов’язки всіх причетних до цього (стрільці, клуби, федерації), зміну підходів до організації змагань, відносини з держорганами влади, взаємодію з федерацією тощо. І цього не можна змінити.
В зв’язку з цим представники ССК “Практика” спробували систематизувати все, що вдалося дізнатися о наших подальших взаємовідносинах з державними органами управління в сфері фізичної культури та спорту та викладають для загального доступу.
Ця інформація необхідна всім клубам для того, щоб скласти “дорожну карту” по "оформленню взаємовідносин" з органами влади.
Сподіваємося на плідну співпрацю зі всіма клубами.
Плюси та мінуси практичної стрільби в статусі офіційного виду спорту
Не будемо робити повноцінний SWOT-аналіз. Спробуємов двух словах описати плюси та мінуси.
Плюси:
- Звання та розряди для спортсменів
- Можливість надати статус нашій зброї статус спортивної та узаконити модифікації зброї
- Фінансівання з боку держави поїздок на спортивні заходи та їх проведення
- Офіційний статус спортсменів
- Інше (медичне супроводження, ЗМІ, тощо)
Мінуси:
- На початку буде важко організувати процес становлення виду спорту та налагодити взаємовідносини з представниками держ.органів
- Забюрократизованість процесу
Головними органами управління для нашого виду спорту є ФПСУ зі своїми органами управління та весь державний аппарат, який регулює діяльність в сфері фізичної культури та спорту (профільне міністерство, департаменти та управління ОДА та міських рад, та інші органи влади) згідно до чинного законодавства.
Але однієї ФПСУ недостатньо для успішної взаємодії з місцевими органами влади. Для цього в областях повинні бути місцеві осередки виду спорту - обласні федерації. Це питання бажано вирішити в найближчий час, тому що місцеві управління спорту не можуть взаємодіяти з клубами і наші відносини можуть закінчитися не почавшись.
Для цього потрібно на рівні федерації внести зміни в статут ФПСУ таким чином, щоб можна було створювати обласні федерації. З цього приводу представники ССК “Практика” будуть проводити консультації та пропонувати керівництву федерації провести ці зміни.
На місцевому рівні представники клубу планують консультуватися з юридичними службами та Управліннями молоді та спорту ОДА з приводу найбільш простого формування обласних федерацій.
ВАЖЛИВО! Для створення обласних федерацій повинно бути 2 та більше клубів в області.
Крім того, для того, щоб всеукраїнські змагання були визнані та по їх результатам були присвоєні спортивні звання, потрібно офіційне направлення спортсменів на змагання від обласних управлінь з питань спорту. В змаганнях повинні брати участь спортсмени мінімум з 8 областей.
Взаємодія з обласними органами, які проводять політику держави в сфері спорту.
Такими являються - управління або департаменти молоді і спорту ОДА (далі - Управління).
Наприклад, в Дніпропетровську це - Управління у справах фізичної культури та спорту департаменту фізичної культури і спорту, сім’ї та молоді Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
Практично всі питання вирішуються через них. Наприклад, фінансування, відправку спортсменів на змагання , подання на звання тощо.
Тому потрібно зустрітися представникам місцевих клубів з головами цих спортивних установ з метою налагодження взаємодії з ними та визначення “дорожної карти” для виду спорту.
Документарні відносини з Управлінням:
- Договір між ФПСУ та Управлінням про те, що Управління здійснює з боку держави управління в сфері спорту, Управління делегує Федераціі повноваження з розвитку виду спорту в області, право на організацію обласних заходів на території області та інше
- Зробити положення про обласні змагання на рік
- Скласти фінансовий план заходів в області на рік від імені ФПСУ
Ораганізація змагань
Основні документи, на базі яких проводяться змагання та призначаються звання та розряди
- Наявність в Єдиній спортивної класифікації України нормативів з нашого виду спорту. На даний час ведеться робота ФПСУ по включенню в класифікацію адаптованих під наш вид спорту нормативів
- Поданий своєчасно Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України. Важливо, щоб строки та назви плануємих змагань збігалися з фактичними. Якщо будуть розбіжності, присвоєння звань по цим змаганням дуже проблематично або неможливо. Готовлять клуби та подають в ФПСУ до ЧЧ.ММ.ГГГГ на слідуючий рік
- Сформоване та затверджене Міністерством “Положення та регламент змагань на рік”. Готовить ФПСУ. Один з оригіналів документу повинен бути доведений до обласних управлінь спорту
1. Організувати медогляд спортсменів перед змаганнями
Для цього потрібно запросити лист від ФПСУ з проханням поставити на диспансерний облік спортсменів в спеціалізованих медичних закладах (наприклад, в Дніпрі це - Дніпропетровський лікарсько-фізкультурний диспансер).
На цьому листі ставите візу голови управління молоді та спорту та передаєте в заклад.
Це робиться одноразово для постановки на облік спортсменів
Далі спортсмени проходять один раз на рік медогляд згідно графіку та постійний нагляд за здоров’ям спортсменів.
2. Подати заявки на участь спортсменів в змаганнях
Клуби формують заявки на участь спортсменів під кожне змагання окремо.
В цій заявці лікарі проставляють допуск спортсмена к змаганню, згідно проведенного раніше медогляду або вимагають актуалізувати медичні обстеження.
Затверджується заявка в управлінні.
Відповідальна від делегації особа по приїзду на змагання передає групову заявку представникам Федерації.
ФПСУ повинна прикладати заявки к документам змагання та зберігати обумовлений законодавством строк.
Для участі в міжнародних змаганнях спортивний диспансер видає справку англійською мовою. Заявка обов’язкова
Для всеукраїнських змагань - заявка обов’язкова
Для місцевих змагань - заявка не обов’язкова
3. Застрахувати спортсменів
Всі спортсмени повинні бути застраховані на час проведення змагання. Клуби співпрацюють з управліннями або по їх рекомендації індивідуально обирають страхову компанію
4.Фінансування спортсменів за рахунок держави
Так! Можливо фінансування виду спорту та спортсменів. Напрямки - проїзд (білети), проживання (чекі касового апарату та інше) та харчування (є затверджені норми).
Потрібно тісно співпрацювати з Управлінням.
Для фінансування поїздок на змагання необхідні слідуючі документи:
- Подати заявку до 20-го числа місяця, передуючого місяцю змагання на фінансування участі спортсменів в змаганнях
- Наказ по Управлінню про відрядження на змагання спортсменів, призначення відповідальних та фінансування витрат
- Кошторис витрат
- Список спортсменів, тренерів та суддів
Підтверджуючі документи для присвоєння розрядів та звань
МСУМК та МСУ - присвоює міністерство за поданням управління
КМСУ та розряди - наказами управлінь за поданням клубу
На даний час управління обмежуються електронними документами (на сайтах федерацій, змагань, тощо). Протоколи змагань отримати від організаторів тяжко. Особливо для закордонних змагань.
Але для МСУМК та МСУ потрібно затвердження результатів Міністерством.
-------------------------------------------------------------------------------
Як ви бачите, питання складні.
Багато чого змінилося з тим, що наш вид спорту став офіційним.
Це дає як плюси, так і мінуси.
Але назад вороття нема. На початку завжди тяжко.
Коли поставимо загальними зусиллями на поток буде легше:)
P.S. Все, що описано в цьому пості, це інформація на цей час. Пропонуємо ділитися інформацією та доповнювати/змінювати цей пост по мірі занурення в тему.
P.P.S. Пробачте за “много букв”